Equmenia

images.jpg Equmenia står för barn- och ungdomsarbetet i Odalkyrkan. Equmenia vill vara en organisation där barn och unga får växa i gemenskap med varandra och Jesus. Vi har en rad olika aktiviteter för barn i olika åldrar. Vi vill vara en gemenskap som är öppen för alla, där vi vill visa att oavsett ålder, kön eller hudfärg är det viktigt att vi alla lever tillsammans i fred och frihet.

I Equmenia-scout är den lilla gruppen, patrullen, viktig. Det är patrullen som tillsammans beslutar, genomför och drar lärdom inom olika ämnesområden. Att tillsammans med ledare och kamrater i patrullen få ta ansvar och uppleva en gemenskap som håller, är något av Equmenia-scouts profil.

Det kostar 150 kr/termin och barn att vara med i Equmenia Kristianstad. Om du undrar över något får du gärna höra av dig till oss.

VÄLKOMMEN TILL VÅRA AKTIVITETER!

Gilla vår facebooksida Equmenia Kristianstad

Kontakt: equmenia@odalkyrkan.se